A Z generáció gazdasági ereje a következő évtizedben
A Z generáció felpörgő gazdasági ereje véglegesen megváltoztatja a befektetési környezetet a következő évtizedben. Ez az erő szélvész gyorsan növekszik szerte a világon. A befektetőknek, gyártóknak el kell kezdeniük a fogyasztói preferenciák változásaihoz igazodni – figyelmeztet a Bank of America.
A Z generáció jövedelme 2030-ra elérheti a 33 billió dollárt a világon, ez a globális jövedelem több mint negyedét teszi ki. 2031 -re az 1996 után született generáció felülmúlja az Y generáció ( 1981 után születettek ) vásárlóerejét.
A fenntartható luxus, az e-kereskedelem, az új média és az online vásárlást biztosító vállalkozások lesznek a nyertesei a Z generáció felemelkedésének.
A dohány- és húsipar, a turisztika új kihívásokkal szembesül, mivel a csoport döntő többsége elfordul a hagyományosabb árucikkektől.
A Z generáció a luxuscikkek piacától az alkoholfogyasztásig, mindent megváltoztat. A legfiatalabb munkát vállaló generáció gazdasági ereje, potenciálja a leggyorsabban növekvő tényező szerte a világon. A Z generáció jövedelme a következő évtizedben 400%-kal, 33 billió dollárra nő. Felemelkedését csak tovább növeli a nemzedékek közötti öröklés – mondta a Haim Israel vezette csapat.
A baby boomerek és az X generáció tagjai ma nagyjából 78 billió dolláros háztartási vagyont birtokolnak, a világ legfiatalabb dolgozói még ennél is nagyobb vásárlóerőt képviselnek, ahogy öregszenek majd.
A Z generáció forradalma most kezdődik, mivel az online világba született első generáció most belép a munkaerőpiacra, “és más generációkat kényszerít alkalmazkodni hozzájuk, nem pedig fordítva” – mondta az elemzőcsapat.
Az e-kereskedelem azon iparágak közé tartozik, amelyek nagy hasznot húzhatnak a Z generáció keresőképes életkorba lépéséből. Az amerikai tizenévesek nagyjából 45%-a „szinte folyamatosan” online – derül ki a Bank of America felméréséből. A Z több mint negyede azt mondta, hogy a legjobb fizetési mód, ha a telefonjukkal fizetnek. A hitelkártyás fizetés nem volt az első három helyen. A csapat szerint a régi médiumok, mint például a kábel TV, elvesznek, megszűnnek az online platformok térhódítása miatt, és a hagyományosabb média szórakoztatási formák elveszítik piaci részesedésüket az e-sport és a streaming szolgáltatások terén. A távközlési szolgáltatók profitálhatnak abból, ha a Z generáció az internet-hozzáférést „szükség szerint közüzemnek, mint víznek vagy áramnak” tekinti.
A Z generáció az élet minden területén inkább a környezeti és társadalmi okokra összpontosít. Értékeli a fenntartható luxust úgy, hogy a minőséget és az árat mérlegeli legfőbb vásárlási tényezőként.
A csoport gazdasági hatalomátvétele is végzetet jelent bizonyos régóta fennálló tendenciák számára. A Z generáció több mint fele azt állítja, hogy nem iszik alkoholt, az Y harmadához képest, a bank elemzői szerint. A legfiatalabb generáció valószínűleg még inkább eltávolodik a dohánytól, viszont alternatív termékeket vesz, beleértve a marihuánát.
A Z generáció több, mint fele nyilatkozta azt, hogy van egyfajta húsfogyasztási önkorlátozásuk. Ez a növényi húsipart támogatja, miközben veszélyezteti a hagyományos hústermelőket. A B of A elemzőcsapata szerint az éttermek és az élelmiszerboltok fokozott versennyel fognak szembesülni az online ételszállítási és online élelmiszerboltok részéről.
A bankoknak kihívást jelent a Z generáció nyitottsága a robot-tanácsadók és a mobilközpontú befektetési platformok iránt. A bank szerint a Z generáció az egyetlen generáció, amely inkább a városi lakást részesíti előnyben mint a külvárosit vagy vidékre költözést.
A fenntartható gondolkodás jellemzi, a környezetvédelem előtérbe helyezése, a többi generációhoz képest nagyobb aktivitás e téren, károsan érintheti pl. a légiközlekedést. A bank szerint a légiközlekedési és szállodai ágazatot a Z generáció utazásai miatti ökológiai károkozás lelkiismeret-furdalása is sújtja. Ők az elsők, akiknek ez számít, és cselekvéssel reagálnak.
Forrás: