Empátia – Harvard Business Review Pszichológiasorozat 4.
Mi is pontosan az empátia és miért emlegetjük olyan gyakran manapság? A beleérző képesség sokkal fontosabb modern világunkban, mint azt elsőre hinnénk. Játsszunk el a gondolattal, milyen tárgyakat készítenének a termékfejlesztők, ha képtelenek lennének a felhasználók helyébe képzelni magukat? Mit tudnának a telefonok? Milyen autóval közlekednénk? A képesség, hogy lássuk magunkat más bőrében, vagy át tudjunk érezni egy helyzetet, olyannyira fontos az élet minden területén, hogy bátran kijelenthetjük, nélküle nehezen boldogulnánk.
Ha megkérdeznénk kollégáid, vajon empatikus emberként írnának le? A legtöbben azt gondoljuk, maximális együttérzést tanúsítunk kapcsolatainkban. De talán mindezidáig kevés ismeretünk volt arról, mi is az az empátia és hol van helye a mindennapjainkban.
A Harvard Business Review Pszichológiasorozatának Empátia című kötete szakértők cikkeiből válogatva mutatja be a munkahelyi környezetben gyakorolt empatikus készségeket és azok gyakorlati jelentőségét. Megtudjuk, mely helyzetekben lenne szükség a beleérző képességünkre, érzelmi együttérzésünkre, vagy éppen arra, hogy kognitív együttérzést tanúsítsunk.
Hol húzzuk meg a határt munkakapcsolatainkban?
Mit eredményez, ha túlzottan empatikusan viselkedünk beosztottjainkkal, és mi a következménye, ha túl szigorúan bánunk másokkal?
Mit csinálnak tulajdonképpen azok, akik figyelnek másokra?
A rengeteg izgalmas kérdés közül a legfontosabbra is választ kapunk a Harvard Business Review Pszichológiasorozatának negyedik részéből: hogyan fejleszthetjük magunkban az együttérzés képességét?